Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změna ve vlivu a oblibě žáků ve třídě v průběhu dvou let
SOKOL, Martin
Školní třída a klima školní třídy je hlavním tématem této práce. Práce uvádí, jak školní klima vzniká a jaké vlivy na něj působí. Dále jsou zde uvedeny možnosti zkoumání školního klimatu a jak s těmito poznatky nadále pracovat. Teoretická část dále popisuje formy sociálního učení, které úzce souvisí se školní třídou a začleňováním se jednotlivce do skupiny. Praktická část je zaměřena na poznávání jedné konkrétní školní třídy v časovém horizontu dvou let. Byl zde proveden empirický výzkum obliby a vlivu jednotlivců na školní třídu. Tato šetření se se prováděla pomocí dotazníků, který se čtyřikrát opakoval a výsledky se nakonec porovnaly. Tato práce ukazuje dále běžný život jedné třídy a popisuje hlavní události a změny, ke kterým během výzkumu došlo.
Využití sociometrických metod v pracovním prostředí
Procházka, Jan ; Michálek, Pavel (vedoucí práce) ; Hurt, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice sociometrie, jakožto výzkumné metodě. Ta sleduje neformální strukturu a dynamiku skupin. Teoretická část se nejdříve věnuje základním poznatkům o sociometrii a jsou zde definovány základní pojmy. Dále jsou přiblíženy jednotlivé metody a jejich popis a vyhodnocování. Tyto metody jsou matematické a grafické a jejich aplikace je nutná pro analýzu skupin. Poslední oblast teoretické části je zaměřena na základní poznatky o organizacích a skupinách a jejich fungování, jež je nezbytné pro pochopení prostředí, ve kterém probíhá empirický výzkum. V empirické části jsou teoretické poznatky aplikovány na dvě vybrané pracovní skupiny. Obě skupiny vykonávající práci v podobném segmentu, ovšem v rozličné velikosti samotného podniku. Výzkum a sběr dat je postaven na dotazníkovém šetření. Výsledky tohoto šetření jsou vyhodnocovány pomocí sociometrické matice, několika sociogramů a vybraných sociometrických indexů. Všechny výsledky jsou verbálně pro jednotlivé skupiny okomentovány, dále navrženo možné řešení zjištěných problémů či udržení stávajícího stavu. Empirická část je zakončena porovnáním obou skupin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.